سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چگونه از اهل دانش باشد کسی که در مسیرآخرت رو به دنیا دارد و چیزی را که به وی زیان می رساند، از آنچه به وی سود می بخشد بیشتر دوست دارد . [عیسی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :0
کل بازدید :990
تعداد کل یاداشته ها : 3
103/2/8
7:55 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
mohsen damiryan[0]
ولش کن بریم!!!!!!!!!

خبر مایه

بنام خدا

نوشتن وبلاگ انگیزه های متفاوتی دارد. شعر، ادبیات، فوتبال، سیاست، آموزش و ... همه باعث ایجاد یک وبلاگ در فضای جهانی اینترنت می شود. اما هدف من از نوشتن وبلاگ (بعد از خراب کردن چند وبلاگ بعلت عدم آشنایی) در اختیار قرار دادن تجربیات کاری در زمینه مهندسی نقشه برداری به دوستان و همکاران می باشد.

(برای هر چیزی زکاتی است زکات علم آموختن است).

آشنایی با علوم روز مانند نرم افزار و  رایانه 

هیچ وقت نگوید من کار عملیات زمینی انجام می دهم هر کس خواست برود محاسبات و ترسیم آن را انجام دهد. کار با رایانه بزرگترین کمک را به شما می کند تا بتوانید حرف های زیادی برای گفتن داشته باشید. (در استخدام ها هیچ شرکتی مهندسی را که بتواند به خوبی با رایانه کار کند را به راحتی از دست نمی دهد.) اگر در دوران تحصیل به هر دلیلی نتوانستید کار با رایانه و نرم افزار های مربوطه را جدی بگیرید دیگر این سهل انگاری به نفع شما نیست. هنوز دیر نشده شما با کمی همت و کمک گرفتن از سلولهای خاکستری مغزتان می توانید این مسئله را حل کنید. یا از دوستانتان کمک بگیرید و یا  از کلاس ها و کتابهای آموزشی استفاده نمایید. یاد گرفتن نرم افزارهای Autocad، Microstation ، SDRmap ، Landcad و ... کمک شایانی جهت انجام پروژه ها به شما می کند. از یاد نبرید دانستن نرم افزارهای Office در بسیاری از موارد کار شما را راحتتر می کند.

(هیچ گاه از مشکل حرف نزنید فقط بگوئید مسئله تا براحتی برای مسئله به وجود آمده راه حلی انتخاب کنید.)

تماد بنفس

هیچ گاه این مسئله را فراموش نکنید. شما یک مهندس و یا یک تکنسین نقشه برداری هستید. بیشترین مطالب هندسه و ریاضی را بعنوان دروس دوران تحصیل (نقشه برداری، مسیر، ژئودتیک، سرشکنی و ... ) خوانده اید و از این دروس باید در طول دوران کاری استفاده نمایید.  پس شما از هر مهندسی مهندس تر هستید. هنگام معرفی خود به دیگر همکاران حتماً از کلمه مهندس نقشه بردار استفاده کنید چون فرق کسی که دروس آکادمیک آموخته و کسی که بطور تجربی شروع بکار نموده بایستی مشخص باشد.

(به خود قول دهید کاری را که شروع می کنید بایستی به بهترین نحو ممکن انجام گیرد.)